Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Selamat Datang


Assalamualaikum 

Biro Massa PKPIM IIUM Kuantan merupakan biro yang bertangungjawab menjadi pengerak utama dalam program-program bersifat intelektual, dan menjadi biro yang menjadi sebagai jurubicara dalam konteks kampus. 


Manakala, Sahabat Massa pula merupakan sebuah platform bagi semua pihak yang mempunyai kecenderungan dalam perbincangan intlektual dan ilmiah. Ia menjadi sebuah ruang kolektif, pertukaran dan percambahan idea-idea dan konsep dalam memikirkan jawapan-jawapan bagi cabaran yang wujud dalam konteks semasa. 

Tujuan blog ini diwujudkan sebuah ruangan khusus sebagai platform suara, catatan-catatan dan juga travelog sahabat massa. Ia bertujuan menjadi sebuah ruangan khas penulisan samaada berbentuk pandangan, perbincangan ilmiah atau sudut karya kreatif. Ia juga bertujuan menjadi sebagai suatu ruangan latihan dan mengetengahkan idea, konsep dan pandangan kami. Ia juga menjadi satu platform dokumentasi umum.


Blog ini akan dipenuhi dengan kupasan-kupasan dan hasil dari perbincangan  bibiliophilia dan juga filmania yg akan dijalankan. Dalam masa yang sama kami juga mengalu-alukan ahli sahabat massa untuk turut sama menyumbang dalam menyambut usaha murni ini, dengan cara berkongsi penulisan dan karya sama ada bersifat umum atau berfocus dalam usaha untuk memartabatkan budaya menulis.

Antara coontoh program yg telah dilaksanakan oleh biro massa:





Sebarang cadangan penambahbaikan blog ini bolehlah die-mailkan ke massapkpim@gmail.com

Sekian.

No comments:

Post a Comment